dijous, d’agost 14

L'Empordà com a averany (1971)


A veure, a l’escola no hi havia noies, només nois. Però alguna hormona per dins ens informava que allò no era sa; bé, del que ens informava és que calia trobar-hi algun remei. No sé si els maristes pensaven en això, exactament, quan van deixar que les nenes de la Sagrada Família entressin a l’escola als cursos de sardanes. El cas és que vaig esdevenir sardanista a l’instant, amb el permís treballat dels de casa.

Poc o molt m’hi devia fer perquè recordo que vaig acabar sabent repartir i tot. La sardana perfecta era aquella que et permet anar comptant i mirant la noia que tens al davant, sabent que la caloreta de la mà dreta també corresponia a una noia, i igualment la de l’esquerra.

Ballant sardanes vaig fer alguna amiga amb dret a rossadura. Curiosament, la rossadura més forta –sense deixar de ser rossadura estricta, i, a més, malcompartida– la vaig tenir amb una persona amb qui he coincidit molt després en dies d’hospital (és infermera i no en tenia ni idea, perquè acabades les sardanes, acabades les rossadures).


Potser les sardanes no són la música que escolto més. Vaja, que no n’escolto gairebé mai, però són músiques lligades a aquest país que m’acull i que habito. Quan sentia les notes de l’Empordà, qui m’havia de dir que hi viuria molt més de la meitat de la meva vida...


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada